//Ons verhaal
Ons verhaal2018-10-17T10:23:32+00:00

Ons verhaal

Het idee voor Meatless ontstaat in 2003

Binnen een Zeeuws vleesverwerkend bedrijf groeit begin deze eeuw het besef dat de wereld verandert
Er wordt gezocht naar een vernieuwend product om in te spelen op toekomstige marktontwikkelingen.  In 2005 wordt de sprong gewaagd en wordt een productiebedrijf met een capaciteit van 1.500 ton per jaar naast de bestaande vleeswarenfabriek gebouwd. Dat is de echte start van Meatless als bedrijf en product.

De onderneming begint in 2006 met 0 omzet en interesseert al snel enkele grotere producenten van vegetarische producten om het product te gaan testen. Meatless legt zich toe op de ontwikkeling en levering van halffabricaten en technische knowhow aan de (inter)nationale voedingsmiddelenindustrie en al snel beginnen de eerste klanten voorzichtig met toepassing van de innovatieve producten die door Meatless werden ontwikkeld.

In 2007 wordt de vleesverwerkende tak verkocht en wordt gefocust op ontwikkeling en productie van plantaardige grondstoffen
Vanaf 2010 groeit Meatless elk jaar meer dan 20% en breidt de productrange uit naar het huidige meer dan 20 verschillende variëteiten tellende productassortiment. De producten worden geleverd in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië. De productiecapaciteit wordt met regelmaat aangepast aan de elk jaar toenemende vraag.

Vandaag draaien twee volautomatische productielijnen een output van ruim 2.000 kg per uur en wordt er in meerdere shifts gewerkt. Begonnen met drie werknemers biedt Meatless nu werk aan 22 professionals. Het Meatless-team werkt dag-in-dat-uit aan succesvolle verbeteringen van producten voor en van klanten. Met meer dan tien jaar ervaring in de productie van getextureerde ingrediënten bieden wij gedegen en doordachte oplossingen voor vegetarisch, veganistisch, mager en duurzaam en dat alles binnen realistische prijskaders. Meatless levert, in nauwe samenwerking met klanten en partners, concepten én volledige technische ondersteuning.

Meatless werkt doorlopend aan de ontwikkeling en nieuwe versies van haar producten. Nieuwe basisgrondstoffen worden getest, recent werden twee versies met een hogere voedingswaarde geïntroduceerd en regelmatig worden afwijkende kleuren getest en geproduceerd.  Meatless investeert in nieuwe ontwikkelingen om te voldoen aan vragen uit de markt en zo de groei voor de volgende jaren zeker te stellen.

Stel ons uw vraag